В останні роки відбуваються революційні зміни в засобах та технологіях розповсюдження інформації, які обумовлюють значне переосмислення заходів та стратегії сучасної освіти, особливо верхніх рівнів акредитації. Прогрес у цієї сфері взагалі пов’язаний з новими комп’ютерними та інформаційними технологіями та значним зростанням мережі Інтернет
Одним з таких нових засобів освіти є дистанційне навчання. Існує вже досить багато розробок серверного програмного забезпечення, що дозволяє користувачу отримувати освіту по мережі Інтернет, наприклад, MUD (Multi User Dimension), MOOD (Object-Oriented Multi User Dimension), First Class, WebCT, TopClass, WebBoard, Learning Space, Web-Класс-ХПИ та інші [3]. Для задовільної роботи таких систем навчання потрібні добре адміністровані web-сервери з швидким доступом до Інтернет.
В Одеському національному університеті вже існують сучасні комп’ютерні класи, підключені до мережі Інтернет, але швидкість підключення достатня тільки для потреб навчання студентів та аспірантів та проведення стандартного пошуку навчальної та наукової інформації. Бракує власного internet-сервера, але вже розроблено концептуальну модель його використання для дистанційного навчання, зокрема й для вчителів фізики загальних шкіл, ліцеїв та гімназій. Головна мета цього проекту полягає в тому, що в допомогу вчителям фізики викладачами фізичного факультету розробляються бази даних фізичних задач за різними розділами загальної фізики, що вивчаються в школі (механіка, молекулярна фізика та інші), створюються віртуальні лабораторні роботи та експерименти, на яких демонструються деякі фізичні явища (електричні та оптичні процеси, коливання, etc.). Можливий пошук по базах даних фізичних задач різного рівня та напрямків, від загальних до олімпіадних. Крім того, плануються і вже втілюються в локальній мережі мультимедійні лекції та демонстрації з фізики та дистанційні курси для самостійного навчання студентів.
У перспективі – встановлення internet-сервера на фізичному факультеті ОНУ ім.. І.І. Мечникова з реальною IP-адресою, що надасть можливість зробити доступними для користувачів Internet існуючих наробив, що працюють зараз в локальній мережі, та втілити корисні ідеї щодо дистанційного інформування вчителів фізики та школярів.
Інформацію щодо розвитку цього проекту можна отримувати на сайті http://VestikInc.narod.ru [4].
ЛІТЕРАТУРА
1.В.М. Кухаренко, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротенко Дистанційне навчання. Умови застосування. Дистанційний курс: Навчальний посібник. 3-є вид. // За ред. В.М. Кухаренка – Харків: НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002.- 320 с. Іл.. 41. Табл. 8.
2.В.М. Кухаренко, Н.Г. Сиротенко Дистанційне навчання у слайдах: Конспект лекцій. – Харків: НТУ «ХПІ», 2001.- 96 с.
3.В.М. Кухаренко, Н.В. Савченко, А.С. Молодих, Н.А. Твердохлебова, А.И. Токарь Виртуальная учебная среда „Веб-Класс ХПИ” Под ред. Кухаренко В.Н. –Харьков: НТУ „ХПИ”.-2002.-48 с.
4.А.Н. Алешин, Н.В. Рымарь Компьютерные и информационные технологии в новой модели многоступенчатого образования в учебном комплексе Одесского Национального университета им. И.И. Мечникова Школа-колледж-университет // Матеріали III-ї Всеукраїнської конференції молодих науковців "Інформаційні технології в науці, освіті і техніці (ІТОНТ-2002)". Черкаси.; 2002. - С.283-286.